18. ruj 2013.

šipak


Zakoračili smo u rujan i prvi plodovi rane jeseni već su ispunili naše vrtove, voćnjake i tržnice.
Jedan od njih je i nar ili šipak kako ga mi u Dalmaciji zovemo.
To čudesno voće porijeklom je iz Perzije i smatra se da je jedna od prvih kultiviranih voćaka 
zajedno sa smokvom, maslinom i grožđem.
U mitologiji predstavlja simbol zdravlja i plodnosti, a već stoljećima je omiljen motiv u djelima 
likovnih i književnih umjetnika.
Šipak je plod jeseni koji dozrjeva sve do rane zime i u tom periodu mi ljubitelji njegovog ugodnog 
okusa i arome uživamo u soku, ali i sirupu koji je pravi izvor vitamina i čuvar našeg zdravlja.
Priprema se veoma lako i jednostavno.  
Očišćene šipkove  bobice, uz dodatak šećera sameljemo u blenderu, procijedimo i dobijemo sirup 
koji pijemo razrijeđen vodom ili ga koristimo kao savršen dodatak koktelima, čajevima, voćnim kremama i želeima.













4 komentara:

Nely kaže...

Obožavam svježi šipak,on mi je baš prava najava jeseni.

Fikreta kaže...

Volim ga, jedina mana mu je cijena (danas sam ga gledala, 6 eura kg)!

Snežana Maricic kaže...

Volim i ja, a ovaj tvoj savet zaista vredi!

Iskrica kaže...

Nar, mi ga zovemo nar, a kad sam pročitala naslov, pomislila sam na šipak ili šipurak, plod divlje ruže, i mislim u sebi kako to da nisam znala da je simbol plodnosti.

Volim nar, često ga kupujem i najčešće jedemo onako svež, a od našeg šipka, pravimo džem, koji je jako ukusan.

Follow this blog with bloglovin

Follow LivesArt