7. svi 2013.

kampanel


Split slavi Dan grada i njegovog zaštitnika svetog Dujma.
Sveti Dujam, latinski Domnius, po splitski sveti Duje, martir iz 3. stoljeća naše ere duhovna je 
vertikala grada Splita.
Po predaji smatralo se da je svet Dujam živio u l.stoljeću i da je bio apostolski učenik svetog Petra, 
a po splitskoj legendi svetac je podrijetlom iz Sirije, na kršćanstvo se obratio zahvaljujući propovjedima
svetog Petra.
Splićani su sebi i svom zaštitniku podigli veličanstveni spomenik od kamene čipke, bijeli kampanel, 
najljepši na Jadranu koji je i danas simbol grada Splita.
Sama izgradnja bila najveće graditeljsko dostignuće u srednjevjekovnoj Dalmaciji,
započeta je u 13. stoljeću, trajala 300 godina, a kombinacija je romaničkog i gotičkoga stila.
I danas najljepši pogled na Split je kada sa mora ulazimo u luku i ugledamo prepoznatljive
vizure Dioklecijanove palače i kampanela koji je izrastao iz njenog središta.















4 komentara:

Zuba kaže...

divno:)
živjela sam jedno vrijeme u Dalmaciji, i uvijek mi je jako pasalo doć do Splita.
i slažem se, vizura grada kad s mora dolaziš..predivno:)

nives kaže...

woow prekrasne fotke

Snežana Maricic kaže...

Oh, kako je lepo!
Volela bih da sam tamo...

Marinica kaže...

Baš mi se sviđaju fotografije! Ja sam se taj dan samo prošetala preko Rive i već mi je bilo previše gužve i svega pa sam otišla do Kašuna toćavat noge i uživat u miru i suncu :D

Follow this blog with bloglovin

Follow LivesArt