27. svi 2013.

artičoke


Koncem svibnja mediteransku kuhinju prožima prepoznatljiv, pomalo opori miris kuhanih 
mladih latica artičoka.
To je prava sredozemna biljka jer uživa u suncu i vlazi, a dozrjeva u kasno proljeće.
Kao što je poznato od artičoke se jedu samo pupoljci i to najbolje u srednjem razdoblju 
njezinoga životnog ciklusa.
Zahvaljujući bogatom sadržaju vitamina i minerala smatra se da listovi i korijen artičoke 
imaju ljekovito djelovanje, te su je i stari narodi koristili u medicini, a zanimljiva povijesna 
činjenica vezana uz artičoke potječe iz srednjeg vijeka, kada je ta biljka bila namijenjena za 
konzumaciju isključivo muškarcima, a ne ženama, jer se smatralo da je afrodizijak.
Srećom za nas žene da su u današnje vrijeme artičoke sastavni dio mnogih mediteranskih jela, 
bilo da su dodatak fritajama, salatama i rižotima ili kao omiljeno glavno jelo kod nas u Dalmaciji 
poznate su punjene artičoke s bobom.











4 komentara:

Snežana Maricic kaže...

Vrlo lepo, deluje ukusno, ali moram da priznam da nikada nisam probala.
Šalji jednu porciju :)

Nely kaže...

Toliko su mi dekorativne artičoke,da se moja prijateljica s mora nasmijala kada sam joj rekla da bih ih ja držala na stolu kao ukras,bez da ih jedem.Znam da su ukusne,ali zbilja su mi jako lijepi njeni plodovi.

ana@carpe_diem kaže...

odličan post!
a baš sam ih jučer imala za ručak, punjene bobom, bižima i krumpirima, sa češnjakom, krušnim mrvicama i puuuuno maslinovog ulja!
dobar tek svima :)

tina kaže...

artičoke i bob,najbolja kombinacija!

Follow this blog with bloglovin

Follow LivesArt