22. srp 2012.

dagnja


U jezicima naroda koji žive uz more postoji stotine naziva i imena za tu omiljenu nam školjku,
dagnja, dagna, mušula, pedoča, kunjka, klapunica...
Uzgaja se već stoljećima u uzgajalištima školjki širom svijeta, ali ipak najljepša je samonikla,
gdje živi u koloniji dagnji pričvršćena za kamenu podlogu na prijelazu plime i oseke.
Volimo je jer je ukusna, lako se priprema, na mnogo načina, a uz to je dostupna i jeftina.
Mi kreativci je naročito volimo jer uz izvrstan okus nakon ljetne gozbe i druženja, kao dodatak dobijemo i 
ljušture crno-modre boje, čija unutrašnjost blista blijedosedefastim sjajem.
Nakon odmašćivanja i čišćenja ljuštura u kloriranoj vodi, uz malo mašte i silikonskog ljepila, školjke 
brzo i jednostavno postaju morski suvenir ili ukras u našem domu.







  














Broj komentara: 13:

Snezana Maricic kaže...

Odlična ideja, savršen rad :)

Iskrica kaže...

Divne stvari. I ja volim da jedem školjke, kao i ostale morske specijalitete. Kad sam na moru, isprobam sve što se nudi od te vrste hrane.
Ovih dana non stop jedem norveškog dimljenog lososa. Ovde ga zovu zalam. Mnogo mi se sviđa, a petkom u naselje dolazi kombi, gde se prodaje riba i ostale morske stvari. Može se kupiti sveže a može i spremljeno. Biram spremljeno, naravno. Inače, nisam mogla da okusim ribu, sve dok nisam bila trudna. Onda mi je riba mirisala i u snu i od tada je redovno jedem.

Gordana kaže...

Ovo zaista prekrasno izgleda

eda kaže...

Ti si stvarno puna maštovitih ideja, ne znam što mi je ljepše!! Fotografije su odlične:))

Jagoda kaže...

Koja lijepa kolekcija školjki i maštoviti aranžmani:-)) Volim sve što ima veze s morem i otkada više ne živim na moru moje najdraže šetnje su uz rijeku...samo da je voda pa je dobro :-))

cookandplay kaže...
Autor je uklonio komentar.
cookandplay kaže...

Lijepi radovi na blogu i krasne fotografije!
Lp

VolimBoje kaže...

Kao i svaki gurman tako i ja obožavam dagnje koje se, inače, u narodu zovu i "pizdice":) Estetski, ova školjka mi je jedna od najljepših iako je "obična" - kao da se svo plavetnilo mora slilo u nju. Prije nekog vremena bila je kod nas u Šibeniku izložba radova jedne mlade kreativke koja pidoče koristi za izradu nakita i one su joj glavni medij- da ne povjeruješ što se sve može napraviti od te krasne školjke kad proradi mašta!

NatashaMay kaže...

Krasne ideje!

Good Ghost kaže...

Zanimljive kombinacije :))

Branka......... kaže...

Pretpostavljam da su pidoče završile na tvom jelovniku a ovaj"otpad" si prekrasno iskoristila...svaka pohvala na ideji i izradi...pozz

Sandra kaže...

Muy original! Además, son una delicia!
Besos y gracias por la visita,
Sandra

Χαρά Θ. kaže...

ΑΓΑΠΩ ΚΑΘΕ ΤΙ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ, ΕΙΤΕ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΕΜΑΣ.
ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ!!!
ΦΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Follow this blog with bloglovin

Follow LivesArt